1.6 MPI prędkości powyżej 140

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Budziwoj
    Classic
    • 2013
    • 3

    1.6 MPI prędkości powyżej 140

    Łukasz, niestety nie tylko na łonie ATV się natyrasz chłopaku i jeszcze musisz się tłumaczyć w podzięce.
    Tu też. Czasami się dziwie po co Ty/Wy dla ludzi tyle robicie?
    Ale bądź twardy bo ktoś musi żeby inni (np ja) bawili się "na gotowo" :wink:
    Panowie nie sądzę aby Łukasz zabrał choćby złotówkę przy tym , skoro tak wam pisze i rachunkami się okaże.
    Obserwuję co robi w światku ATV (i nawet uczestniczyć dane mi było w jego wyprawie - niestety jednej tylko ale pewnie nie ostatniej) i takich ludzi tylko chwalić .
    Narypie się przy załatwianiu, organizacji, problemów co nie miara a przygotowań i czasu w nie włożonego jest masa. Może ktoś inny spróbować jak coś.
    Obserwuję, doceniam i dziwię się, że to nadal jest non profit. Przy takiej masie roboty wielu potraktowałoby organizację wypadów zorganizowanych jako pracę i poszłoby w komercję zarabiając coś na tym.
    Ja w tym tu nie uczestniczę ale słowo skrobnąłem bo chyba trzeba coś wyjaśnić.
    Czasami niedopowiedziane dziwnie zdania lub miedzy wierszami napisane pytania mogą niesprawiedliwie kogoś poruszyć a chyba nie chodzi o to.
    Ja wole zapłacić, mieć wszystko ogarnięte jak trzeba, pobawić się i wrócić. Nawet jakby coś z tego na flachę dobrą mu zostało to wielkie nic za włożony wysiłek - NA ZDROWIE dla niego wtedy.
    Udanego wyjazdu. Sorry za TO
  • moa
    Classic
    • 2011
    • 15

    #2
    1.6 MPI prędkości powyżej 140

    Mam pytanie techniczne odnośnie prędkości dla tego silnika, a mianowicie kilka razy byłem tym samochodem w Chorwacji, prędkości podróżowania to 140 do 160 teraz silnik ma około 90tkm od początku na LPG, czy te prędkości wpłyną jakoś na szybsze jego zużycie

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Tak przy okazji: jakie ten silnik osiąga obroty przy takich prędkościach?
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • moa
        Classic
        • 2011
        • 15

        #4
        140 to powyżej 4000 jakieś 4200 i dalej w górę

        Komentarz

        • lockin
          Rider
          • 2013
          • 691
          • Superb II (3T4)

          #5
          140km/h - ponad 4k
          160km/h - ponad 5k

          Co do zużycia, ogólnie silnik jest pancerny i bezawaryjny, natomiast dla tego silnika nie są polecane przeloty autostradowe non-stop powyżej 140km/h, trasa tak, autoban nie. Chodzi o przypadki w ktorych bodajże głowica (czy coś innego mechanikiem nie jestem) wyszła bokiem sinika, na pewno związane jest to częśćiowo ze spalaniem gazu i podwyższoną temperaturą w komorze spalania (czy coś w ten deseń). Było gdzieś na forum, były to jednak przypadki pojedyńcze zapewne dlatego że nikt normalny tego auta nie kupił do jazdy po autostradach (dla porównania w moim O3 1.2 TSI przy 160km/h mam 3.5k)
          JEST >>> O2FL by Lockin

          BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
          BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
          BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
          BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

          Komentarz

          • moa
            Classic
            • 2011
            • 15

            #6
            Czyli mogę mieć problem z silnikiem , bo do Chorwacji było zawsze ponad 1000km a większość kilometrów ponad 140k/h

            Komentarz

            • Jaroslav92525
              Rider
              • 2009
              • 358
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Powyżej 120-130 km/h szkoda silnika i ...uszu :-( Ten motor jest super do miasta ale na autostradę dla ścigantów nie za bardzo. No i potrafi (podobno) łyknąć sporo oleju - sam tego nie sprawdzałem na dłuższym dystansie bo skutecznie hałas mnie zniechęcił...
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                No i wysoka temperatura oleju - ponad 130 stopni przy takich prędkościach.

                Komentarz

                • lockin
                  Rider
                  • 2013
                  • 691
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Zamieszczone przez moa
                  Czyli mogę mieć problem z silnikiem , bo do Chorwacji było zawsze ponad 1000km a większość kilometrów ponad 140k/h
                  Pisałem przy jeżdzie non-stop, jak normalnie jeździsz w mieście czy po trasie to na pewno nic się nie stanie z tym silnikiem i możesz jechać bez obaw choćby i na koniec Hiszpanii, bylebyś nie jeżdził tam co 2 tygodnie :wink:
                  JEST >>> O2FL by Lockin

                  BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                  BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                  BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                  BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                  Komentarz

                  • aronus
                    Rider
                    • 2008
                    • 643
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Jaroslav92525
                    Powyżej 120-130 km/h szkoda silnika i ...uszu :-(
                    Dokładnie. Jak dla mnie prędkość przelotowa po autostradzie dla tego silnika to właśnie 120-130 km/h ze względu na wysokie obroty i hałas w kabinie. Tak jak koledzy wyżej napisali były pojedyncze przypadki przegrzania głowicy przy jeździe autostradowej z dużymi prędkościami na LPG, który ma wyższą temperaturę spalania od benzyny.

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Re: 1.6 MPI prędkości powyżej 140

                      Zamieszczone przez moa
                      Mam pytanie techniczne odnośnie prędkości dla tego silnika, a mianowicie kilka razy byłem tym samochodem w Chorwacji, prędkości podróżowania to 140 do 160 teraz silnik ma około 90tkm od początku na LPG, czy te prędkości wpłyną jakoś na szybsze jego zużycie
                      Jeśli wszystko jest sprawne i gaz dobrze "wyregulowany" to wymień przed taka trasą olej na nowy i o nic sie nie martw.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • obrus
                        Elegance
                        • 2011
                        • 783
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        I po takiej trasie też by pasowało. Temperatura, jaką ma BSE na autostradzie (tak powyżej 140) jest zabójcza dla oleju.

                        Komentarz

                        • moa
                          Classic
                          • 2011
                          • 15

                          #13
                          Tak jak piszecie olej był wymieniany przed wyjazdem a gaz regulowałem przy około 30tkm na hamowni w Krakowie

                          Komentarz

                          • kapi
                            L&K
                            • 2009
                            • 1174
                            • Fabia combi

                            #14
                            nasza firmówka BSE '12 wciąż lata po autostradach z prędkościami 150+
                            dobija do 100kkm i nic się nie dzieje. ważne by dbać o poziom oleju.

                            swoją BSE '11 wróciłem z CRO oleju nie dolewałem a prędkości też były odpowiednie wiec uważam, że "zbytnie" dbanie może być uciążliwe dla nas samych.

                            jak pisze kolega rOBERTO795, wyregulować gaz, wymienić ew. sprawdzić poziom oleju i w drogę.

                            obr. ok 4600 to prędkości ok. 150kmh dla skrzyni LVN i ok. 160 kmh dla skrzyni NVT.
                            OII sprzedana


                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez obrus
                              I po takiej trasie też by pasowało. Temperatura, jaką ma BSE na autostradzie (tak powyżej 140) jest zabójcza dla oleju.
                              Podobnie jak 1,8T 115-125'C przy ok 150-170km/h. Wlej olej 5w40 ewent 5w50 i śmigaj.

                              P.S dobra rada -posciagaj osłony pod i na silniku i zostaw je w garażu.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • slawko80rr
                                Rider
                                • 2010
                                • 600
                                • Superb II (3T4)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                P.S dobra rada -posciagaj osłony pod i na silniku i zostaw je w garażu.
                                hmm nie jestem pewien czy to coś zmieni przy takich prędkościach,

                                też ostatnio jak przybyło autostrad i niebawem otworzą ostatni interesujący mnie odcinek to się zastanawiam nad innym autem bo wjeżdżam w Jaworznie i do Dębicy będę trzymał 140-150 a to średnio wygodne i czuje się jak w rajdówce piłując na takich obrotach, rodzina się powiększy, koło w bagażniku, myśle tylko nie wiem nad czym co będzie równie ekonomiczne jak to chyba nic , pewnie wiecej byłoby chętnych na moją niż ofert ciekawych dla mnie
                                Sławka wozi Superb 2 FL
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  #17
                                  Zamieszczone przez slawko80rr
                                  ...rodzina się powiększy, koło w bagażniku, myśle tylko nie wiem nad czym
                                  Kup dojazdówkę o połowę chudsza, albo zestaw do pompowania :szeroki_usmiech

                                  Moa , odpowiedni olej , maniacy w temacie olejów podpowiedzą.

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez slawko80rr
                                    do Dębicy będę trzymał 140-150
                                    ..... i co ma się popsuć od takiej predkości......?
                                    To nie Subaru gdzie po 100 TKM należy się spodziewać wymiany UPG - metalowej.
                                    Można się jedynie czepiać krótkich przełożeń.

                                    Komentarz

                                    • slawko80rr
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 600
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez yunior81
                                      Można się jedynie czepiać krótkich przełożeń.
                                      i tylko tego sie czepiam( i nawet nie krótkich przełożeń tylko krótkiej piątki lub braku szóstki, nic więcej, reszta może zostać w zasadzie jeśli chodzi o prędkość, ale nie ma się co spinać zawsze można zmienić auto
                                      Sławka wozi Superb 2 FL
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                      Komentarz

                                      • lockin
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 691
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez slawko80rr
                                        i tylko tego sie czepiam( i nawet nie krótkich przełożeń tylko krótkiej piątki lub braku szóstki, nic więcej, reszta może zostać w zasadzie jeśli chodzi o prędkość, ale nie ma się co spinać zawsze można zmienić auto
                                        Są tacy na forum co mieli O2 Tour i już nie mają
                                        JEST >>> O2FL by Lockin

                                        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                        Komentarz

                                        • bezelex
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 58

                                          #21
                                          Gdyby nie brak szóstki , to "Turkowi"by prawie nic nie brakowało. Ja mam dopiero 20k , nigdy nie musiałem oleju dolewać ( jest w sam raz ) tylko że głównie miasto , dwa razy w roku na trasę jakąś się wyleci.
                                          Moim zdaniem więcej niż 140 nie ma sensu, już nawet nie chodzi o katowanie silnika (czasami dobrze jest przelecieć na wyższych obrotach) ale o hałas i spalanie. "Zabawa" w przedłużanie piątki ma taka wadę że w mieście będzie gorzej z 4 na 5 , coś za coś.Chyba że ktoś poszaleje i "przedłuży" nie tylko piątke (gra nie warta świeczki).
                                          Trzeba się z tym pogodzić , wkońcu od początku wiedzieliśmy że ten silnik to nie na "dojcze bana" :szeroki_usmiech
                                          Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/

                                          Komentarz

                                          • moa
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 15

                                            #22
                                            Zgodnie z podpowiedziami wymienie olej na lepszy i tyle, daj będę targał powyżej 140 bo drogi coraz lepsze a przeważnie jeżdże po autostradach i drogach ekspresowych, co się ma stać to się stanie byle w kraju :wink:

                                            Komentarz

                                            • bezelex
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 58

                                              #23
                                              Zamieszczone przez moa
                                              Zgodnie z podpowiedziami wymienie olej na lepszy i tyle, daj będę targał powyżej 140 bo drogi coraz lepsze a przeważnie jeżdże po autostradach i drogach ekspresowych, co się ma stać to się stanie byle w kraju :wink:
                                              Nie powinno się nic stać złego jak reszta jest wporządku, główna zaleta BSE jest , że jest solidny i prosty. Szkoda tylko że skrzynie skopali , tak jakby była od słabej Fabii :cry: Jak już nie 6 biegów to chociaż mogłby być dłuższe przełożenia. Nawet w takiej "Taczce" Duster w silniku 1.6 16v 105km ( więcej zaworów co prawda ale to tam nic ) jest skrzynia 6 biegowa , też krótka - przy 125 km/h sa 3 tysie. Ale 6 biegów to zawsze nie 5
                                              Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/

                                              Komentarz

                                              • slawko80rr
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 600
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                To ja podziekuje za 6 biegow jezeli szóstka jest krotka jak piatka wtedy to bezsens totalny w osobowce. Jakby mialo tak byc to wole 5
                                                Sławka wozi Superb 2 FL
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2726
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez moa
                                                  prędkości podróżowania to 140 do 160 teraz silnik ma około 90tkm od początku na LPG, czy te prędkości wpłyną jakoś na szybsze jego zużycie
                                                  Oczywiście, że się zużyje wcześniej niż taki co jeździ max 90-100km/h, inne temperatury pracy inne obciążenia :wink:
                                                  Zamieszczone przez moa
                                                  wymienie olej na lepszy i tyle, daj będę targał powyżej 140 bo drogi coraz lepsze a przeważnie jeżdże po autostradach i drogach ekspresowych
                                                  Lepszy, tzn na jaki lepszy?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...